Obchodní podmínky
I. Úvodní ustanovení
- Tyto obchodní podmínky platí pro nákup v internetovém obchodě www.proutene.cz (prodávající), jehož provozovatelem je Mgr. Jiří Procházka.Podmínky blíže vymezují a upřesňují práva a povinnosti prodávajícího a jeho zákazníků (kupujících).
II. Objednávka a uzavření kupní smlouvy
- Podáním objednávky kupující stvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami a že s nimi souhlasí.
- Objednávka je návrhem kupní smlouvy. Kupní smlouva skutečně vzniká v momentě převzetí objednaného zboží kupujícím.
- Podmínkou platnosti elektronické objednávky je řádné vyplnění veškerých formulářem předepsaných údajů a prvotní zadání všech důležitých informací .
- Místem doručení zboží je adresa doručení uvedená kupujícím v objednávkovém formuláři.
- Vlastnické právo ke zboží přechází na kupujícího po jeho převzetí a zaplacení.
- Vyplněním registračního formuláře či objednávky v rámci internetového obchodu www.proutene.cz kupující dává prodávajícímu souhlas k shromažďování a archivování osobních údajů o kupujícím a o jeho nákupech.
- Objednávky jsou přijímány v pracovních dnech ( pondělí – pátek ).
III. Expediční lhůty a přepravné
- Veškeré zboží bude expedováno dle stanoveného dodacího termínu ze strany objednávajícího. V případě, že z provozních důvodů nebude možné expediční lhůtu dodržet, bude zákazník o této skutečnosti okamžitě informován telefonicky nebo e-mailem. U platby dobírkou začíná expediční doba běžet v okamžiku objednání. U ostatních plateb je za začátek expediční lhůty považován okamžik připsání platby na účet prodávajícího (neplatí pro velkoobchod).
- Přeprava spediční firmou – I přes telefonické upozornění není možné garantovat přesnou hodinu dodání zásilky. Balíky se odváží na sběrná distribuční centra a dle vnitřního systému a rozvozové trasy kurýrní služby expedují následující den. Nebudete-li zastiženi, spediční firma Vám zanechá ve schránce oznámení a můžete spediční službu sami telefonicky kontaktovat nebo tak učiní přímo spediční služba a domluvíte si nový termín dodání. Popřípadě si můžete vyzvednout zásilku osobně, pokud je to pro vás výhodné, v příslušném regionálním depu (po telefonické domluvě). Je ve vlastním zájmu kupujícího, aby uvedl aktivní telefonické spojení a vybral adresu dodání s co největší pravděpodobností zastižení v rámci běžné pracovní doby.
- Přeprava Českou poštou – Nebude-li pokus o doručení zásilky úspěšný, zanechá pošta adresátovi výzvu o uložení zásilky na poště uvedené ve výzvě. Zásilka bude uložena na poště po dobu 7 dnů a v případě nevyzvednutí se vrátí zpět k odesílateli.
- Osobní odběr – Zboží si můžete převzít v naší provozovně v Kolíně na adrese provozovny: K Raškovci 851, Kolín V. a otvírací době od 8.00 do 15.00 po telefonické dohodě možno i mimo pracovní dobu. Počkejte prosím na telefonát nebo email potvrzující přítomnost Vámi objednaného zboží na provozovně.
- Distribuce mimo území ČR – Objednávková a expediční lhůta a forma úhrady je totožná.
IV. Balení, minimální množství a cena přepravy
- Zboží je baleno do kartonu ,velikost a množství kartonů se odvíjí podle objednaného množství zboží.
- Minimální hodnota objednaného zboží není stanovena.
- Cena a způsob přepravy jsou závislé na hmotnosti a rozměrech balíku ( viz. Podmínky a Ceník České pošty, s.p. www.cpost.cz a společnosti RADIALTRANS, s.r.o. www.radialtrans.cz )
- Cena přepravy za zboží jehož cena přesáhne 6 000 Kč bez DPH je zdarma.
- Cena přepravy mimo území ČR – při dodání na Slovensko viz. bod 4.
V. Typy plateb
- Platba dobírkou
Platba dobírkou je zatím nejpoužívanější způsob platby v českých internetových obchodech. Zákazník platí při předání zboží . Z hlediska rychlosti expedice je také výhodná, neboť expediční lhůta začíná běžet okamžikem objednání.
- Platba převodem z účtu na účet nebo hotovostním vkladem na náš účet
Po vyplnění objednávky a jejím potvrzení zákazník obdrží email s potvrzením objednávky a s daty o platbě. Poté zákazník převede resp. vloží částku uvedenou v emailu na náš účet číslo.: 43-1045980297/0100 u Komerční banky. Expediční lhůta začíná běžet okamžikem připsáním příslušné částky na náš účet.
VI. Odstoupení od kupní smlouvy ze strany zákazníka
- Kupující má právo podle odstavce 6 novely občanského zákoníku č.367/2000 odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží. Pokud se tak rozhodne, musí nepoškozené zboží, bez známek užívání nebo opotřebování, v původním obalu poslat zpět na svoje vlastní náklady v uvedené lhůtě (určující je datum odeslání). Po obdržení vráceného zboží prodávající obratem zákazníkovi vrátí zpět odpovídající částku předem dohodnutým způsobem.
- Vrácená částka se bude rovnat rozdílu kupní ceny a nákladů, které prodejce vynaložil v souvislosti s dodáním zboží zákazníkovi (přepravné+balné+dobírkovné)
- Kupující nemůže odstoupit podle odstavce 7 od kupní smlouvy:
- na poskytování služeb, jestliže s jejich plněním bylo s jeho souhlasem započato před uplynutím lhůty 14 dnů od převzetí plnění,
- na dodávku zboží nebo služeb, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli dodavatele,
- na dodávku zboží upraveného podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu, jakož i zboží, které podléhá rychlé zkáze, opotřebení nebo zastarání.
VII. Odstoupení od kupní smlouvy ze strany prodávajícího, právo na změnu ceny
- Prodávající si vyhrazuje právo zrušit objednávku nebo její část v těchto případech:
- zboží se již nevyrábí nebo nedodává
- výrazným způsobem se změnila cena dodavatele zboží
V těchto případech bude kupující neprodleně kontaktován a bude s ním dohodnut další postup. Pokud kupující již zaplatil část nebo celou částku kupní ceny, bude mu tato částka převedena zpět na jeho účet nebo adresu v nejkratším možném termínu.
- Prodávající si vyhrazuje právo změny cen . Pokud dojde ke změně cen v době objednávky, je automaticky dodáno zboží s novou cenou . V případě, že kupující trvá na ceně uvedené v ceníku a nehodlá akceptovat jinou cenu(vyšší), dodavatel má právo tuto položku vyškrtnout z objednávky pokud se nedohodne dodavatel s odběratelem jinak.
- Prodávající si vyhrazuje právo odmítnout objednávku nestandardního či spekulativního složení či velikosti.
VIII. Reklamace
- Kupující je povinen objednané zboží od přepravce řádně převzít, zkontrolovat neporušenost obalů, počet kusů/balení a převzetí zboží přepravci potvrdit. Jakékoliv nedostatky či vady zboží je povinen neprodleně oznámit prodávajícímu. Při podezření, že k poškození obalu a zjevnému znehodnocení zásilky došlo při přepravě musí toto reklamovat přepravci ihned při převzetí zásilky. V tomto případě má kupující nárok na výměnu zboží.
- Záruka na zboží a případné nároky z vad zboží jsou upraveny příslušnými ustanoveními občanského zákoníku.
- Pro uznání reklamace je nutné doložit reklamovaný výrobek a doklad o nákupu zboží. Jsou uznány pouze prokazatelné poškození zboží záruky zboží atd. , které kupující uplatní u prodávajícího do tří dnů od převzetí zboží. Pro účely těchto podmínek se jakékoliv další vady považují za vady vzniklé na zboží až po dodání a převzetí zboží. Za tyto vady není prodávající kupujícímu odpovědný.
- Po dodání dodavatel neručí za škody způsobené nevhodným skladováním nebo zacházením se zbožím ze strany zákazníka.
IX. Závěrečná ustanovení
- Tyto obchodní podmínky platí ve znění uvedeném na internetových stránkách prodávajícího v den odeslání elektronické objednávky kupujícím.
- Odesláním elektronické objednávky kupující bez výhrad akceptuje veškerá ustanovení obchodních podmínek ve znění platném v den odeslání objednávky, jakož i v den odeslání objednávky platnou cenu objednaného zboží (včetně přepravného či poštovného) uvedenou v katalogu internetové prodejny www.proutene.cz nebylo-li v konkrétním případě prokazatelně dohodnuto jinak. Odeslanou objednávkou (návrhem kupní smlouvy) je kupující neodvolatelně vázán.
- V situacích, které neupravují tyto obchodní podmínky se vztah kupujícího a prodávajícího řídí platnými právními úpravami, především Obchodním a Občanským zákoníkem.